Lainauksia Episodi verkkosivuilta, Aki Kaurismäen lausunnosta.
Kunhan kommentoin tässä,----- kun jonkilaisista kuvista on kyse.
Niintuota rakas Aki. Me elämme RGB väriympyrässä, me tallentuvan kuvan tekijät. Ne hassut sedät, jotka painavat painossa, elävät sitten CMYK tilassa. Me -- sinä ja minä ollaan additiivisia setiä, meidän värien summa on melkeen valkoinen (teoriassa).
Painosetien värien summa on jokseenkin musta.
Tämä meidän ärgeebeemme on justiinsa se sama sinun filkalla kuin minun telkkarin näytöllä. Digiä voidaan säädellä hiukan jälkikäteen, mutta filkka pitää suodattaa etukäteen. Paitsi tietty kun filkka digitoidaan. Ja tästähän seuraa, että vastavärit pelaavat justiinsa samoin oli siis Akin leffa, elikä Joren digikuva. No juttuhan menee niin, että paljon paremman rakeen tunnun saa leffaan ajamalla digikamaan raesuotimen, uskopois.
( semmosia ohjelmia saa kovalla rahalla kaupasta) Eikä taviksen silmissä leffa muutu miksikään siitä, oli se digi eli ana. Leffan kuvat sen ratkaisee ja tarina. Kummassakin muodossa juttu voi mennä pieleen ja…Suomessa aina meneekin, siis kuvien suhteen. Mykkää tuijottelua sinnetänne katsoessa lienee sama onko rae sitä tahi tätä.
-
"Elokuva" nimitys ei kyllä mistään rakeen väreilystä tule. Takaisin leffan historian tentille Aki.
Negan herkkyyden kasvaessa raekoko suurenee AINA, sen on pakko, jotta se raeparka voisi impata enemmän valoa kuin hitaalla filkalla. Uudet / (ok aika vanhat) filkkatekniikat, kuten T-rae tai muut jutskat ne on parantaneet filkan rakeen muotoa tehden siitä paremman näköisen.
Kun en mistään mitään ymmärrä, niin julkituon hämmästykseni, olen aina kuvitellut -että kaikki suomileffat nykyaikaan kuvataan 16 milliselle ja sitten levitetään kolmevitoseksi.
Kunhan kommentoin tässä,----- kun jonkilaisista kuvista on kyse.
Niintuota rakas Aki. Me elämme RGB väriympyrässä, me tallentuvan kuvan tekijät. Ne hassut sedät, jotka painavat painossa, elävät sitten CMYK tilassa. Me -- sinä ja minä ollaan additiivisia setiä, meidän värien summa on melkeen valkoinen (teoriassa).
Painosetien värien summa on jokseenkin musta.
Tämä meidän ärgeebeemme on justiinsa se sama sinun filkalla kuin minun telkkarin näytöllä. Digiä voidaan säädellä hiukan jälkikäteen, mutta filkka pitää suodattaa etukäteen. Paitsi tietty kun filkka digitoidaan. Ja tästähän seuraa, että vastavärit pelaavat justiinsa samoin oli siis Akin leffa, elikä Joren digikuva. No juttuhan menee niin, että paljon paremman rakeen tunnun saa leffaan ajamalla digikamaan raesuotimen, uskopois.
( semmosia ohjelmia saa kovalla rahalla kaupasta) Eikä taviksen silmissä leffa muutu miksikään siitä, oli se digi eli ana. Leffan kuvat sen ratkaisee ja tarina. Kummassakin muodossa juttu voi mennä pieleen ja…Suomessa aina meneekin, siis kuvien suhteen. Mykkää tuijottelua sinnetänne katsoessa lienee sama onko rae sitä tahi tätä.
-
"Elokuva" nimitys ei kyllä mistään rakeen väreilystä tule. Takaisin leffan historian tentille Aki.
Negan herkkyyden kasvaessa raekoko suurenee AINA, sen on pakko, jotta se raeparka voisi impata enemmän valoa kuin hitaalla filkalla. Uudet / (ok aika vanhat) filkkatekniikat, kuten T-rae tai muut jutskat ne on parantaneet filkan rakeen muotoa tehden siitä paremman näköisen.
Kun en mistään mitään ymmärrä, niin julkituon hämmästykseni, olen aina kuvitellut -että kaikki suomileffat nykyaikaan kuvataan 16 milliselle ja sitten levitetään kolmevitoseksi.
Korjatkaa, kun en tiedä vaan luulen. M.U.T.U
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti