tiistai 13. toukokuuta 2014

Mainostoimisto sohii saksilla

Arlan mainos epäonnistuu täysin. 
Vaikka olen jokseenkin koko elämäni touhunnut kuvien kanssa EN kertakaikkiaan käsitä mitä mainostoimisto hakee tällä käsittämättömällä kahtiajakautuneella kokosivun ilmoituksella.
Kuka osaamaton rähmäkäpälä kuvaa mallin päähän kaapin hyllyt ja laittaa mallin päälle punaisen puseron, joka värjää maidon pinnan oksennuksen väriseksi? Kuka copy laittaa matkapuhelinfirman brändin aloituslauseeseen? ( JOLLA) 
Kuka onneton jakaa kuvapinnan kahtia ja jatkaa tilaa, kun huomataan -että maitopurkki unohtui..jne jne jne jne..
Mutta joo, tiesit varmaan, että firmoilla Suomessa ei tuijoteta mainostoimiston suoritteen visuaalisuuteen, vaan firmalla on toimistossa ns tili -- eli he tekevät kaiken osasivat tai ei.  Tilin saa kun toimarin tytär on toisen toimarin tyttären ratsastuskaveri. Se riittää. 
Kirjoitan huomenna tästä lisää, päätä alkaa särkeä tämä osaamattomuuden suo.



2 kommenttia:

Haapavaara kirjoitti...

No mutta, kuvahan on hajoitettu osiin, että samaa tilannetta katsotaan kahdesta eri suunnasta. Mainosmies sanoisi: Tää on kuule kubismia jäbä.

Mitään tekemistähän sillä ei ole, että mainoskuvaaja saa tässä palkan kahdesta kuvasta yhden sijaan?

Samppa

Ville Manninen kirjoitti...

Hämmentävä. Erittäin hämmentävä. Ylemmässä kuvassa leipä on puoliksi syöty ja lasi lähes täysi. Alemmassa leipä on kokonainen ja lasi puolillaan.