Tänään, jossain Suomessa pieni poikaa vartioi taas maalia. Paleltaa hiukan, joten hihat on vedetty käsien suojaksi. Poika katsoo, miten pallo loittonee muiden sitä potkiessa.
Hei lippalakkinen pieni poika, tunnen voimakasta sympatiaa sinua kohtaan. Kyllä se siitä lutviutuu. Vaikka elämässä tosin usein toinen kääntää posken ja toinen sitä suutelee.
Poika seisoo, koska hänelle on annettu tehtävä. Hyvä niin, aina joku poika jää seisomaan maaliin ja vartioi sitä muiden paettua.
Allegoria maahamme….
…..Suomi on polvillaan, ei seiso enää. Levitraa tarvitaan. Mutta kun asenne on slaavilainen, me myös pysymme polvillamme. Suomi on kuin Neuvostoliittolainen ravintola -70 luvulla. Tarjoilijaa ei saa kiinni mistään. Jos saa, tilauksen tulo kestää tunnin. Tilaus ei ole sitä mitä pyysit ja jos ihmettelet asiaa, sinut heitetään ulos.
-
Viimeisen 10 päivän aikana on tapahtunut palvelusektorilla.
Yritin löytää mailitse yrittäjän, joka hinaa uuden paattini Raumalta puoliväliin Porvoota. 10 mailia alan yrittäjille, vain yksi vastaa! ja saa keikan.
Koetan selvittää paremman LA/CB ostamista paattiin turvavälineeksi, lähetän kymmenkunta mailia, kukaan ei vastaa!
Haluan huollon Yanmar venekoneelle, jotta sillä voi insallah aloittaa ensikeväänä huoletta. Yanmarin maahantuojan kartan perusteella mailaan useille alueen huoltoliikkeille. Ja jumalauta…YKSIKÄÄN ei ole vielä vastannut, vaikka mailasin viikko sitten.
Koetan selvittää missä ja millaisella porukalla 62v. äijä voisi Keravalla pelata lentistä tai sählyä, kukaan useista seuroista ei vastaa.
Ostamastani veneestä on kaiku rikki, ostan halvimman mahdollisen Motonetistä. Myyjältä koetan selvittää voiko anturin vaihtaa. Kiemurtelua ja ahdistusta ja sitten tarjotaan 150 € lisämaksuun pilssin sisäpuolista. Himassa tärppää, englanninkielisessä manuaalissa on osoite Kanadaan, josta tehdas toimittaa vaihtona soveltuvan tassun, ilmaiseksi.
Mailaan ja VASTAUS valtameren toiselta puolen tulee melkein heti. Se on ystävällinen ja auttaa alusta loppuun saakka, varmistaen useaan otteeseen, että olen ymmärtänyt ja tukee edelleen asiassa.
-
Suomalaiselle pienyrittäjälle asiakas on otus, joka pitää karkoittaa ASAP. Yrittäjät yrittävät kaikkensa, ettei tarvitsisi myydä tai tehdä työtä kenellekään. Asenne on vain pahentunut.
Tällä tavoin ei markkinatalous lähde käyntiin. Nokian taannoinen kivikova ylimielisyys asiakasta kohtaan on legenda. Jorma Ollilan olisi pitänyt tehdä muutakin kuin heitellä sihteereitään pyyhekumeilla nuppiin.
Kun olin vielä köyhempi kuin nyt, menin rengaskauppaan ja pyysin käytettyjä talvirenkaita. Henkilö katsoi verestävin silmin ja sanoi: " Vittu mä ala sellasii sulle säätään"
-
Ehkä sallitaan palvelualttiista Turusta seuraava kansallista identiteettiä valaiseva kasku.
Mies meni polkupyöräkauppaan ja kysyi: "Onk teil pyärii myyrä"
"Ei ol": sanos myyjä….vaik oliki!
-
Sadat ja tuhannet pojat seisovat Suomen maaleissa. Heistä voisi olla mukava pelata. Mutta...
Hei lippalakkinen pieni poika, tunnen voimakasta sympatiaa sinua kohtaan. Kyllä se siitä lutviutuu. Vaikka elämässä tosin usein toinen kääntää posken ja toinen sitä suutelee.
Poika seisoo, koska hänelle on annettu tehtävä. Hyvä niin, aina joku poika jää seisomaan maaliin ja vartioi sitä muiden paettua.
Allegoria maahamme….
…..Suomi on polvillaan, ei seiso enää. Levitraa tarvitaan. Mutta kun asenne on slaavilainen, me myös pysymme polvillamme. Suomi on kuin Neuvostoliittolainen ravintola -70 luvulla. Tarjoilijaa ei saa kiinni mistään. Jos saa, tilauksen tulo kestää tunnin. Tilaus ei ole sitä mitä pyysit ja jos ihmettelet asiaa, sinut heitetään ulos.
-
Viimeisen 10 päivän aikana on tapahtunut palvelusektorilla.
Yritin löytää mailitse yrittäjän, joka hinaa uuden paattini Raumalta puoliväliin Porvoota. 10 mailia alan yrittäjille, vain yksi vastaa! ja saa keikan.
Koetan selvittää paremman LA/CB ostamista paattiin turvavälineeksi, lähetän kymmenkunta mailia, kukaan ei vastaa!
Haluan huollon Yanmar venekoneelle, jotta sillä voi insallah aloittaa ensikeväänä huoletta. Yanmarin maahantuojan kartan perusteella mailaan useille alueen huoltoliikkeille. Ja jumalauta…YKSIKÄÄN ei ole vielä vastannut, vaikka mailasin viikko sitten.
Koetan selvittää missä ja millaisella porukalla 62v. äijä voisi Keravalla pelata lentistä tai sählyä, kukaan useista seuroista ei vastaa.
Ostamastani veneestä on kaiku rikki, ostan halvimman mahdollisen Motonetistä. Myyjältä koetan selvittää voiko anturin vaihtaa. Kiemurtelua ja ahdistusta ja sitten tarjotaan 150 € lisämaksuun pilssin sisäpuolista. Himassa tärppää, englanninkielisessä manuaalissa on osoite Kanadaan, josta tehdas toimittaa vaihtona soveltuvan tassun, ilmaiseksi.
Mailaan ja VASTAUS valtameren toiselta puolen tulee melkein heti. Se on ystävällinen ja auttaa alusta loppuun saakka, varmistaen useaan otteeseen, että olen ymmärtänyt ja tukee edelleen asiassa.
-
Suomalaiselle pienyrittäjälle asiakas on otus, joka pitää karkoittaa ASAP. Yrittäjät yrittävät kaikkensa, ettei tarvitsisi myydä tai tehdä työtä kenellekään. Asenne on vain pahentunut.
Tällä tavoin ei markkinatalous lähde käyntiin. Nokian taannoinen kivikova ylimielisyys asiakasta kohtaan on legenda. Jorma Ollilan olisi pitänyt tehdä muutakin kuin heitellä sihteereitään pyyhekumeilla nuppiin.
Kun olin vielä köyhempi kuin nyt, menin rengaskauppaan ja pyysin käytettyjä talvirenkaita. Henkilö katsoi verestävin silmin ja sanoi: " Vittu mä ala sellasii sulle säätään"
-
Ehkä sallitaan palvelualttiista Turusta seuraava kansallista identiteettiä valaiseva kasku.
Mies meni polkupyöräkauppaan ja kysyi: "Onk teil pyärii myyrä"
"Ei ol": sanos myyjä….vaik oliki!
-
Sadat ja tuhannet pojat seisovat Suomen maaleissa. Heistä voisi olla mukava pelata. Mutta...
1 kommentti:
Sama homma kun on yritetty tilata ilmalämpöpumppua ja sen asentajaa. puhelimitse tehdyistä yhteydenotoista yksi lupasi lähettää sähköpostilla tarjouksen, sitä ei tullut. sähköpostilla tehtyihin tarjouspyyntöihin vastasi ainoastaan yksi firma. samoin tulisijamuurarit, ei vastausta. sorakuormatilaus luvattiin toimittaa keskiviikkona (puhelu tehty maanantaina) ,jolloin olettaisi että se on ylihuomenna ole keskiviikko, mutta vielä kahden viikon päästäkään keskiviikkona ei kuormaa näkynyt. kiva että suomessa menee firmoilla ilmeisen hyvin, asiakkaita ei enää tarvita... ;-)
-Riikka, Kuopijo
Lähetä kommentti